Інформаційні технології в шкільному фізичному експерименті

Головна   Презентація   Доповідь   Співдоповіді   Практикум   Обговорення   Виступи   Висновки   Література   Програми

Доповідь

Назад   План  Вперед

Інформаційні технології та шкільний фізичний експеримент - як засоби навчального дослідження в системі креативного навчання учнів

Задорожній М.І., голова РМО вчителів фізики Софіївського району

 1. Роль вчителя та креативної освіти у формуванні інформаційного суспільства

Задорожній М.І. Шлях до інформаційних технологій та сучасної освіти (*.pdf)

Задорожній М.І. Урок фізики 11 клас Фотоефект (*.pdf)

Задорожній О.М. Система уроків в умовах креативного підходу до навчання (*.pdf)

В останні 10 років в Україні швидкими темпами формується інформаційне суспільство. Якщо порівняти, якими були і є зараз транспорт, зв'язок, телебачення, комп'ютерна та цифрова техніка, Інтернет, навчальна книга - цей розвиток є очевидним.

Учні дуже швидко сприймають ідеї інформаційного суспільства, тому зараз працювати з учнями так, як ми це робили 10-20 років тому, вже не виходить. Традиційна структура уроків
ВИВЧЕННЯ - ЗАСВОЄННЯ - ФОРМУВАННЯ - СИСТЕМАТИЗАЦІЯ - КОНТРОЛЬ
стає все менш ефективною, а діюча система оцінювання взагалі не витримує ніякої критики.

Часто буває так, що учням не цікаво те, що робить вчитель на уроці, вони не працюють  чи навіть не чують вчителя, при цьому система оцінювання дозволяє їм одержувати достатньо високі бали.

ЩО РОБИТИ ?

Треба змінювати роль вчителя та учня в навчальному процесі. Сьогодні йде активний пошук методик креативного навчання, які б відповідали сучасним реаліям навчального процесу. Можна запропонувати таку структуру сучасного уроку:

1. Вчитель пояснює і ставить завдання учням на урок;

2. Учень самостійно виконує завдання;

3. Вчитель надає допомогу та консультації учням;

4. В класі колективно і публічно обговорюються результати роботи;

5. Вчитель здійснює індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів.

Креативне навчання передбачає активну творчу діяльність вчителя та учнів, для цього потрібна велика кількість завдань, об'єктів, з якими могли б працювати учні.

Виготовлення саморобних приладів, цифрових фото та відео, власних електронних посібників, анімацій, програмних засобів створює необмежені можливості для такої діяльності вчителя та учнів.